Direktlänk till inlägg 29 januari 2007

Herre Jesus vad besviken jag är……

Av leonardo - 29 januari 2007 18:25

Min före detta hustru upphör aldrig att förvåna. Hon styrs av tre egenskaper i alla sina beslut:Sitt högmodSin gränslösa egoismSin vredeHennes senaste bedrift är att, medan jag var bortrest med barnen, så lät hon sin nye älskare flytta in. Utan att informera någon innan, inte ens barnen. När barnen kom till henne nästa gång, efter vår hemkomst, bodde där en främmande karl. När de frågade vem det var, svarade hon bara: en vän.Min son gick omedelbart hem (han bor hos mig) och vägrar än idag ens prata med sin mor. Istället för att be om ursäkt för sitt tilltag skrev hon ett brev till honom i vilket hon förklarar att hon gör som hon vill och han har att finna sig i det. Fatta det den som kan! Hon skrev att hennes nye man ”betyder mycket för henne”. Om sin son skrev hon ”du betyder mycket för mig”! Vad är detta för ordval? Vad är detta för prioritering? Hon offrar sin son för att slippa erkänna att hon gjort fel!Detta hände under höstlovet i början av november. Hon vägrar ta kontakt med sin son än idag. (Högmod + egoism i en underbar förening!)Resultatet är att sonen idag blir aggressiv när jag nämner hans mor. När han måste tala om henne säger han inte ”mamma” utan kallar henne för ”hon där nere” (hon bor tvärs över gården).Jag kan inte låta bli att undra om detta någonsin kommer gå att förlåta….

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

29 januari 2007 18:59

Hm,,det var väldigt lågt av henne, men på din text låter det som du är lika sårad. Du frågar går det någonsin att förlåta? Frågar du det för din egen räkning eller för din sons.Klart att sonen är ledsen om hon har valt sin nya man före sin son! Man kan inte välja bort sina barn! Sådant måste man tala med sina barn om. En son behöver sin mor likaväl sin far,. Nu tror ju jag att du ger honom tryggheten eftersom han bor hos dig.Jag har upplevt samma fast tvärtom om du förstår. men aldrig att jag hade släppt mina barn aldrig! Sonen har givit mig det erkännandet att han är glad att han följde med mig och dottern. Idag är det lyckan att ha en sådan vuxen son och dotter.Men ok livet har varit tufft men man kommer ut på andra sidan efter ett tag precis som du o sonen kommer att göra.Kanske kommer han på ett sätt som är lagom att träffa sin mor på.Mina barn träffar inte sin far.Besvikelsen är rotad hos dem men man kan inte göra mer än försöka tala med dem eller med ditt ex. Samtidigt som man lagar sig självt.Man måste inte förlåta allt man kan lära sig att hantera det är min erfarenhet.Livet är inte lätt men å andra sidan har ingen sagt att det skall vara det heller.

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av leonardo - 2 januari 2021 07:49

Jag är övertygad om att människor fungerar olika väl under olika tider på dygnet. Vad det beror på vet jag inte med säkerhet även om jag har några teorier. Ingen av dem kan dock bevisas. Själv är jag mest aktiv på natten. Jag piggnar till mycket påta...

Av leonardo - 18 augusti 2020 22:20


Jag har inte skrivit regelbundet på denna blogg på ca 10 år. Istället har jag skrivit böcker. Det kommer en snart i bokhandeln i e-form och audio. Säger till när det blir dags. Hoppas ni kommer gilla den. Vet inte om det är vanligt eller ej, men jag ...

Av leonardo - 14 juni 2020 07:13

Hej och ett speciellt välkommen tillbaka till alla trogna läsare genom åren. Det är några år sedan jag skrev på bloggen regelbundet. Jag är författare till yrket och har skrivit böcker senaste tiden. Nu har jag precis blivit klar med en bok som snart...

Av leonardo - 1 oktober 2014 17:57

Om jag fick den begränsningen tilldelad, vilket är ett svårt bakslag för en "författare på fritiden", så skulle jag idag säga till alla som vill lyssna:   "Oroa er aldrig för någonting alls!"   Och fick jag lägga till en mening så skulle det ...

Av leonardo - 14 september 2009 16:49

Jag har skrivit under signaturen "Leonardo" sedan 2006. Mitt namn är dock Gregor Weiss. Under de senaste 18 månaderna har jag inte varit särskilt flitig på bloggen, men det beror på att jag istället skrivit en bok. Den heter "En sann lögn" och finns ...

Presentation

Omröstning

Kan människor förändras till det bättre?
 Ja, fast det är svårt.
 Ja, inte alls svårt.
 Ja, fast bara i småsaker.
 Nej, aldrig. (Summan av våra laster är alltid konstant).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards