Alla inlägg den 16 januari 2007

Av leonardo - 16 januari 2007 18:37

Hundens fördelar:1. Hundar saknar dig när du är borta.2. Du undrar aldrig om hunden är god nog åt dig.3. Hundar känner sig skyldiga när de har gjort något fel.4. Hundar skryter inte om vilka de haft sex med.5. Hundar kritiserar inte dina vänner.6. Hundar erkänner att de är avundsjuka.7. Om du hyr film är hunden nöjd med vad som helst. Den vet att det viktigaste är att ni är tillsammans.8. Du kan träna en hund.9. Hundar läser inte vid bordet.10. Du kan tvinga en hund att ta ett bad.11. Hundar menar det när de pussar dig.12. Hundar är trevliga mot dina släktingar.

Av leonardo - 16 januari 2007 18:07

Jag har varit sjuk ett par dagar och inte orkat skriva. Dessutom har jag tröttnat på mina inlägg. Nu blir jag lite mer personlig.Buddha sa att en människa är närmast sanningen när han/hon är lika allvarlig som ett barn som leker.Vi tar våra liv på alltför stort allvar. Då blir minsta lilla sak betydelsefull, när den i själva verket - i ljuset av våra liv som helhet - inte betyder något alls. Ofta fäster vi stor vikt vid saker som tjänar ett enda syfte: att avleda vår uppmärksamhet från det som egentligen betyder något och som vi är rädda att ta itu med. Vårt andliga liv!Det ligger i sakens natur att när man väl börjat söka efter andliga svar så kan man aldrig sluta. För varje svar man finner dyker det upp nya frågor, ofta fler än svaren. Det är svårt och smärtsamt att söka efter sådana svar. Det beror på att man måste ifrågasätta det som man tidigare byggt sitt liv på, det fundament man ansett vara sant. Ibland finner man svar som pekar i en annan riktning. Det är smärtsamt att erkänna för sig själv att man har tagit miste, men det är också oändligt stärkande och renande. Istället får man ett svar som leder i rätt riktning. Belöningen är alltså betydligt större än smärtan.Jag kan inte nog uppmana alla att fortsätta söka! Det lönar sig!Jag fortsätter mina funderingar imorgon....

Presentation

Omröstning

Kan människor förändras till det bättre?
 Ja, fast det är svårt.
 Ja, inte alls svårt.
 Ja, fast bara i småsaker.
 Nej, aldrig. (Summan av våra laster är alltid konstant).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards