Direktlänk till inlägg 18 augusti 2020

Sällsynta besök...

Av leonardo - 18 augusti 2020 22:20

Jag har inte skrivit regelbundet på denna blogg på ca 10 år. Istället har jag skrivit böcker. Det kommer en snart i bokhandeln i e-form och audio. Säger till när det blir dags. Hoppas ni kommer gilla den. Vet inte om det är vanligt eller ej, men jag är en sån som alltid läser flera böcker på en gång. Inte samtidigt förstås - som i stereo - utan jag växlar mellan olika titlar. Om boken jag läser inte är tillräckligt fängslande så tröttnar jag rätt fort och byter tillfälligt till en annan. Märkligt nog så skriver jag på samma sätt. Det får mig att undra om jag tråkar ut mig själv när jag skriver? Jo, faktiskt, så gör jag det ibland. Just nu skriver jag på tre olika berättelser som inte har det minsta lilla gemensamt. Utöver svenska språket, förstås. Men periodvis kör jag fast i berättelsen/rna och börjar en brottningsmatch med mig själv om hur jag kan få det att låta bättre, mer spännande, mer romantiskt, mindre romantiskt, osv, ja, ni förstår. Och när jag hamnar i en riktigt komplicerad situation där jag inte kan bestämma mig för stämningsläge, eller tempo, eller, eller..... då slår det mig, att om den lilla händelse jag vill beskriva är så fadd att fräsiga ord inte vill vara med, ja, då är det bara att lägga av och börja läsa istället för att skriva.
Sagt och gjort: Max Tegmark, Liv 3.0 Börjar bra, men det säger inget. Bibeln börjar också bra, och se hur det gick sen....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av leonardo - 2 januari 2021 07:49

Jag är övertygad om att människor fungerar olika väl under olika tider på dygnet. Vad det beror på vet jag inte med säkerhet även om jag har några teorier. Ingen av dem kan dock bevisas. Själv är jag mest aktiv på natten. Jag piggnar till mycket påta...

Av leonardo - 14 juni 2020 07:13

Hej och ett speciellt välkommen tillbaka till alla trogna läsare genom åren. Det är några år sedan jag skrev på bloggen regelbundet. Jag är författare till yrket och har skrivit böcker senaste tiden. Nu har jag precis blivit klar med en bok som snart...

Av leonardo - 1 oktober 2014 17:57

Om jag fick den begränsningen tilldelad, vilket är ett svårt bakslag för en "författare på fritiden", så skulle jag idag säga till alla som vill lyssna:   "Oroa er aldrig för någonting alls!"   Och fick jag lägga till en mening så skulle det ...

Av leonardo - 14 september 2009 16:49

Jag har skrivit under signaturen "Leonardo" sedan 2006. Mitt namn är dock Gregor Weiss. Under de senaste 18 månaderna har jag inte varit särskilt flitig på bloggen, men det beror på att jag istället skrivit en bok. Den heter "En sann lögn" och finns ...

Av leonardo - 23 november 2007 19:44

"Det gör inget om vi förlorar varje match, så länge vi vinner ligan". (Mark Viduka)   "Vi förlorade därför att vi inte vann". (Ronaldo)   "Jag skulle gärna spela i en italiensk klubb - som Barcelona". (Mark Draper)    "Man måste tro att man kommer at...

Presentation

Omröstning

Kan människor förändras till det bättre?
 Ja, fast det är svårt.
 Ja, inte alls svårt.
 Ja, fast bara i småsaker.
 Nej, aldrig. (Summan av våra laster är alltid konstant).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards