Alla inlägg den 22 januari 2007

Av leonardo - 22 januari 2007 20:04

Den text jag skrivit har sin grund i en monolog i en pjäs som framfördes i London. Efter pjäsen skrev jag ner denna monolog eftersom jag tyckte att den beskrev en värdefull insikt om livets grundläggande sanningar. Tyvärr kan jag inte längre hitta mina anteckningar. Inte heller kan jag komma ihåg författarens namn eller ens pjäsens namn. Därför ville jag inte presentera denna text som ett citat. Jag vet däremot att jag antecknade bäst jag mindes direkt efter föreställningen. Dessutom har jag nu tagit mig friheten att lägga till sådant jag tycker är viktigt. Sammantaget kan man säga att omkring hälften av denna text härstammar från pjäsen i fråga och andra hälften från mig själv.I slutänden spelar det ingen roll. Det enda som betyder något är om denna text kan hjälpa andra eller ej. Om ja - gratulerar! Om nej - sök vidare. Den som söker kommer att finna sanningen.Fler synnerligen partiska synpunkter följer.....

Av leonardo - 22 januari 2007 12:33

Jag kan rekommendera kommentaren som finns som bilaga till min inlägg "Favorit i repris". Det jag skrev är en sammanfattning av mina egna erfarenheter, men dessa är på inget sätt unika. Miljarder människor före mig har dragit samma slutsatser. Varför skriver jag då? Varför skriver författare böcker på teman som redan behandlats av författare under flera decennier tidigare? Jo, det gör man för att varje människa reagerar på olika formuleringar. Du kanske har hört ett visst budskap många gånger, men i ett visst skede i dit liv hör du en människa säga detta samma budskap på ett visst sätt. Ett sätt som talar till ditt hjärta. Detta enda tillfälle ändrar ditt liv!Därför skriver jag och många andra: Det jag har att säga kanske hjälper en människa att komma vidare i sin utveckling. Då har jag belönats rikligt, även om jag inte vet att en människa verkligen har haft nytta av min utsaga. Det som betyder något är att LIVET vet. Om jag har bidragit till en annan människas utveckling har jag samtidigt bidragit till mänsklighetens utveckling, mänsklighetens närmande till Den Skapande Anden, mänsklighetens närmande till sitt sanna jag!Då har jag levt ett kärleksfullt liv och det är allt som betyder något. Det finns inget annat än kärleken.

Av leonardo - 22 januari 2007 12:24

Fråga: Vad hände sedan?Svar: Han sa att han måste döda mig för att jag kunde identifiera honom.Fråga: Och dödade han er?Fråga: Var det ni eller er bror som dog?Fråga: Var det bara ni eller var ni ensam?Fråga: Var det samma näsa ni bröt som barn?Fråga: Säg mig doktorn, om en person dör i sömnen, är det inte så att denne person sakta somnar in och vet inget om det förrän nästa morgon?Fråga: Jag visar er bevis nummer tre, och frågar om ni känner igen detta foto.Svar: Ja, det är jag.Fråga: Var ni närvarande när detta foto togs?Fråga: Hur många gånger har ni begått självmord?Fråga: Hur avslutades ert första äktenskap?Svar: Genom döden.Fråga: Och vems död var det?Fråga: Hon hade tre barn, stämmer det?Svar: Ja.Fråga: Hur många av dem var pojkar?Svar: Inga.Fråga: Och hur många var flickor?Fler klavertramp följer…..

Presentation

Omröstning

Kan människor förändras till det bättre?
 Ja, fast det är svårt.
 Ja, inte alls svårt.
 Ja, fast bara i småsaker.
 Nej, aldrig. (Summan av våra laster är alltid konstant).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards