Alla inlägg den 25 december 2006

Av leonardo - 25 december 2006 20:19

De som bygger sitt liv på kristna värderingar hävdar att julen är till åminnelse av Kristi födelse. Handeln kan måhända hävda en kommersiell tradition. Jag, som är en blandning av kristen, buddistisk och humanistisk tradition, skulle vilja säga att julen är ett bra tillfälle att fördjupa de famijära banden. Oavsett vilken tradition vi har i bagaget kan vi nu passa på att odla och ansa våra familjeband. Att tillbringa julen i samvaro med sina närmaste är något som jag alltid bemödat mig om. Kärleksfull vänskap är den finaste av alla mänskliga relationer. Igår och idag har jag tillbringat all tid med mina levande närmaste och med mina hädangångna närmastes minnen. Det är dessa människor som har störst inflytande på mitt liv, mina val och mina beslut. Det är dessa relationer som utformar mitt eget liv. Denna helg är till för att födjupa dessa relationer och bilda grunden för det kommande årets utformning.Tänk kärleksfulla tankar! Välj kärleksfulla alternativ i era beslut! Älska!

Presentation

Omröstning

Kan människor förändras till det bättre?
 Ja, fast det är svårt.
 Ja, inte alls svårt.
 Ja, fast bara i småsaker.
 Nej, aldrig. (Summan av våra laster är alltid konstant).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards