Alla inlägg den 2 december 2006

Av leonardo - 2 december 2006 10:44

Ett barn gick ut i skogen en stund dagligen. Hans föräldrar blev lite oroliga och frågade vad han gör i skogen.- Jag pratar med Gud, sa barnet.- Men, sa pappan, du vet väl att Gud är likadan i skogen som hemma?- Ja, pappa, jag vet det. Men jag är inte det.Oavsett om man tror på Gud eller inte - människan kontakt med sitt andliga jag är endast möjlig i stillhet.

Av leonardo - 2 december 2006 10:40

Lev hundra år, lär lika länge.När du dör vet du hur lite du vet.(Ryskt)Kloka människor ändrar mening,Dårar aldrig.(Engelskt)För mig handlar dessa båda ordspråk om ödmjukhet. Livet är i ständig förändring, inget är bestående. Att hålla fast vid sina åsikter är dumhet och/eller högmod.Det är också ett välkänt faktum att ödmjukhet blir lättare med åren....

Av leonardo - 2 december 2006 10:38

Amerikansk kapitalism:Du har två kor. Du säljer den ena och tvingar den andra att producera lika mycket mjölk som fyra kor. Du blir överraskad när kon dör.

Av leonardo - 2 december 2006 10:35

Sälj ditt gamla skräp!Gör dig av med allt du inte använt på de sista tre åren. Det är högst osannolikt att du någonsin kommer behöva det. Det är befriande att bryta sin bindning till saker....

Presentation

Omröstning

Kan människor förändras till det bättre?
 Ja, fast det är svårt.
 Ja, inte alls svårt.
 Ja, fast bara i småsaker.
 Nej, aldrig. (Summan av våra laster är alltid konstant).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards