Alla inlägg den 30 november 2006

Av leonardo - 30 november 2006 19:20

Förtvivlan har sin grund i att jag ibland saknar förmåga att lösa ett specifikt problem. I en stressad och extrem situation kan det vara svårt att se att det alls finns en lösning och då är förtvivlan ett faktum.Jag har funnit att det alltid finns en lösning. Ibland finns den tillgänglig genom en annan kraft, exempelvis en annan människa, en grupp, eller rent av en andlig upplevelse.Insikten om att lösningen finns är i sig stärkande, men katarsis finns i insikten att det finns krafter som vill mig väl och som kan hjälpa mig att lösa mina problem.

Av leonardo - 30 november 2006 19:15

Full mage studerar inte gärna.(Latinskt)En sanning med modifikation. En full mage startar insöndring av oxytocin i tarmen, vilket gör att man blir dåsig (lämpligt med middagslur då). För övrigt inträffar samma sak när kvinnor ammar.Dåsig blir man också på tom mage eftersom blodsockernivån sjunker. Idealet är, precis som buddismen lär oss, den gyllene medelvägen.....

Av leonardo - 30 november 2006 19:10

Lär dig läsa stjärnbilder och lokalisera stjärnor!Det ger perspektiv på vår egen existens. Dessutom är det fantastiskt vackert!

Presentation

Omröstning

Kan människor förändras till det bättre?
 Ja, fast det är svårt.
 Ja, inte alls svårt.
 Ja, fast bara i småsaker.
 Nej, aldrig. (Summan av våra laster är alltid konstant).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards