Alla inlägg den 27 november 2006

Av leonardo - 27 november 2006 17:09

Hoppas att ni inte tycker det är tjatigt, men åter igen: Allt finns inom dig! Du kan klara allt du ärligt anser att du vill göra. Alla resurser finns inom dig. Du behöver bara VETA att så är fallet. När du kommer till INSIKT att du redan har det du eftersträvar så blir det också möjligt att göra det du vill åstadkomma. Så länge du väntar på att du ska få något så kommer du inte att få det. Eftersom du väntar, har du egentligen redan bekräftat att du inte har det. Och att vänta på något du inte har är meningslöst. Vem skall ge dig det du vill ha?Svaret är att du redan har allt du behöver inom dig. Detta kan vara lite svårt att förstå. Jag rekommenderar en stillsam meditation.

Av leonardo - 27 november 2006 17:02

En dålig arbetare skyller på sitt verktyg.(Engelskt)Personligt ansvar är dagens lösenord!

Av leonardo - 27 november 2006 16:59

Flytta till din drömplats!Själv drömmer jag om att bo i Italien, på landet, nära havet. En liten stuga i sten på en klippa högt över havet...... Om ca 5-6 år, när barnen är myndiga. Då sticker jag! Det enda jag tänker ta med härifrån är mitt piano och mitt bibliotek.

Presentation

Omröstning

Kan människor förändras till det bättre?
 Ja, fast det är svårt.
 Ja, inte alls svårt.
 Ja, fast bara i småsaker.
 Nej, aldrig. (Summan av våra laster är alltid konstant).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards