Alla inlägg den 11 november 2006

Av leonardo - 11 november 2006 11:24

Vinna ett pris!Vem vill inte vara bäst på något man tycker om? Att åtminstånde en gång få stå i centrum, hamna i tidningen eller i TV, att få stå överst på prispallen! Vem vill inte bli ihågkommen?

Av leonardo - 11 november 2006 11:19

Resurserna för all andlig läkning finns inom mig. Allt jag behöver för att leva ett sunt och rikt liv (andligt rikt, menar jag) finns inom mig. Jag behöver inte, och bör inte, förlita mig på andra för detta. Däremot tar jag gärna emot andras hjälp när den erbjuds.Hur hänger detta ihop? Å ena sidan har jag alla resurser inom mig, men å andra sidan behöver jag hjälp?Svaret är detta: Alla resurser finns inom mig, även den som gör det möjligt att ta emot andras hjälp när det behövs. Ingen kan leva av egen kraft. Vi är alla ett! Den som hjälper andra hjälper sig själv. Den som tar emot hjälp, berikar sig själv och kan då hjälpa andra i sin tur. Vi kan ju inte ge bort det som vi inte har.

Av leonardo - 11 november 2006 11:16

Hushålla och ligga iär bättre än lotteri.(Spanskt)För mig betyder det att man inte ska förlita sig på yttre faktorer för sin lycka. Ingen annan kommer ta hand om mig eller göra mig rik. Hela mitt liv beror på vad jag själv gör. Det är lätt att uppfatta detta negativt - som om man är chanslös. För mig är det tvärtom. Personligt ansvar innebär att jag har all makt att utforma mitt liv som jag vill. Jag förlitar mig inte på andra eller på turen. Jag vet vad jag kan och vad jag gör.Vad tycker du?

Presentation

Omröstning

Kan människor förändras till det bättre?
 Ja, fast det är svårt.
 Ja, inte alls svårt.
 Ja, fast bara i småsaker.
 Nej, aldrig. (Summan av våra laster är alltid konstant).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards