Alla inlägg den 15 november 2006

Av leonardo - 15 november 2006 17:14

Om vi alla hör ihop, om vi alla är ett, så blir det lätt att förstå andra. När jag sätter mig in i andras ställe, märker jag att jag skulle ha reagerat på samma sätt, agerat på samma sätt, fattat samma beslut, känt samma sak, etc.Även om var och en äger ett eget medvetande, en egen ande, så är vi alla likvärdiga delar av samma helhet. Vilken pusselbit är viktigast i ett pussel? Ingen. Men om en fattas är pusslet inte komplett.Var och en av oss har sin egen identitet, samtidigt som vi har en identitet tillsammans - gemenskapens.

Av leonardo - 15 november 2006 17:12

Två på samma tema: VredeLägg märke till folk när de blir arga,för då avslöjas deras sanna natur.(Judiskt)Behärska din vredeoch du fattar kloka beslut.(Arabiskt - Abi Taleb)På alla sätt är detta min erfarenhet!Vad tycker du?

Av leonardo - 15 november 2006 17:09

Gå emot något du är mycket rädd för. Exempel: hoppa bungy jump om du är rädd för höjder och fall. Det är mcyket befriande att konstatera att de flesta saker man är rädd för inte alls är så farliga. MEN!!! Överdriv inte!

Av leonardo - 15 november 2006 17:04

Jag brukar inte kommentera, men Anders har missuppfattat totalt. Eftersom jag valde att publicera hans kommentar, tar jag mig också friheten att offentligt påpeka detta. Till skillnad från Anders, skiljer jag på medvetande i form av förnuft och intelligens och andligt medvetande, dvs mitt gudomliga jag, själen, eller vad man nu vill kalla det. Endast i stillhet har man kontakt med sin själ, dvs sitt sanna jag, och endast då kan man lita på den vägledning man upplever. Inom sig, i stillhet. Hoppas det blev tydligare nu.

Presentation

Omröstning

Kan människor förändras till det bättre?
 Ja, fast det är svårt.
 Ja, inte alls svårt.
 Ja, fast bara i småsaker.
 Nej, aldrig. (Summan av våra laster är alltid konstant).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards