Alla inlägg den 9 november 2006

Av leonardo - 9 november 2006 19:10

De flesta man frågar om vad kärlekens motsats är svarar - hat. Det kan inte bli mer fel. Kärlekens motsats är rädsla. Kärleken bejakar, rädslan förnekar. Den rädde finner faktiskt aldrig kärlek. Att älska betyder att ta en risk, en risk att bli sårad. Belöningen för denna risk är alltid kärlek - även i bittra erfarenheter. Om man växer genom en sådan erfarenhet och på nytt vågar ta en risk så har man vunnit allt.Vad tycker du?

Av leonardo - 9 november 2006 19:05

Den som inte vågar någotvarken förlorar eller vinner.(Franskt)Jag känner många som aldrig tar några risker. Det kan gälla ekonomi (investeringar), kärlek och andra relationer, mm. Dessa stackare går miste om allt! Jag har själv alltid varit våghalsig, faktiskt modig. Jag tvekar aldrig att prova något nytt. Ibland bränner jag mig men oftast finner jag att människor överraskar. Resultaten blir i regel mer positiva än väntat.Vad tycker du?

Presentation

Omröstning

Kan människor förändras till det bättre?
 Ja, fast det är svårt.
 Ja, inte alls svårt.
 Ja, fast bara i småsaker.
 Nej, aldrig. (Summan av våra laster är alltid konstant).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards