Alla inlägg den 25 november 2006

Av leonardo - 25 november 2006 18:14

Kärleken kräver inget. Därmed kan den inte bli sviken. Jag som allt annat än perfekt människa, dvs inte fulländad kärlek, har förväntningar på andra. Om dessa inte möts känner jag mig sviken. Det är en i grunden felaktig reaktion. Problemet ligger hos mig, inte hos den som "svek". Om jag verkligen älskar den andra människan så förväntar jag mig inget. Jag tar emot det som ges och kräver inget utöver detta. Därmed kan jag inte bli sviken.Nästan omöjligt att leva upp till, inte sant?

Av leonardo - 25 november 2006 18:11

Fort och väl följs inte åt.(Svenskt)Hastverk är lastverk.... Ha inte bråttom! Var noggrann i allt så kommer du också finna nöje i allt. Det finns inget som är onödigt. Allt du väljer att göra leder till slutresultatet du vill uppnå och därför är alla delmoment lika viktiga.

Av leonardo - 25 november 2006 18:08

Läs minst en bok i veckan!OK, om den är tjock kan det kanske ta 2 veckor. Läs även sådant som du normalt inte läser. Upptäck nya tankar! Läs biografier och memoarer! Det är inte alls svårt att lära av sina misstag. Det är betydligt svårare att lära av andras misstag! Det kräver ödmjukhet. Ta vara på andras erfarenheter.

Presentation

Omröstning

Kan människor förändras till det bättre?
 Ja, fast det är svårt.
 Ja, inte alls svårt.
 Ja, fast bara i småsaker.
 Nej, aldrig. (Summan av våra laster är alltid konstant).

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards